Lorenzo – My EVS in Ireland!

A Story by Lorenzo Franci

Country of Origin: Italy

Destination: Ireland

After my Erasmus experience with the University of Florence in Ireland and after I graduated, I decided to embark on a new European experience. I turned to the counter Infogiovani of Florence, managed by the European Academy of Florence, where I had clear information on European projects in which I could participate. I decided to try with the European Voluntary Service (EVS). After a long search for a project that would interest me, an association of Dublin who works with homeless people has accepted my application and after a few months I started!

The first month was a bit ‘difficult but then the experience is taken off and day after day I created my own little world in the vibrant Dublin! Volunteering and social relationships with colleagues improved day by day. In my project I worked with a Romanian girl, we had to organize social activities with the residents of the home for the homeless. A wonderful experience that I recommend to everyone from both professional and personal.

The project is finished I returned to Italy and worked for 4 years with Accademia Europea di Firenze as Tutor in the reception of European young winners of scholarships Erasmus and Leonardo da Vinci, and as an organizer of cultural activities. Now I live and work in London for a year, and I am a European citizen to 100%! In the future, who knows…

Storia di Lorenzo Franci

Dopo il mio Erasmus con l’università di Firenze in Irlanda e dopo essermi laureato, ho deciso di imbarcarmi per una nuova esperienza europea. Mi sono rivolto allo sportello infogiovani di Firenze, gestito da Accademia europea di Firenze, dove ho avuto chiare informazioni sui progetti europei a cui potevo partecipare. Ho deciso di provare con il Servizio Volontario Europeo (EVS). Dopo una lunga ricerca di un progetto che mi potesse interessare, un’associazione di Dublino che lavora con senza tetto ha accettato la mia domanda e dopo qualche mese sono partito! Il primo mese è stato un po’ difficile ma poi l’esperienza è decollata e giorno dopo giorno mi sono creato il mio piccolo mondo nella vibrante Dublino! Il volontariato e le relazioni sociali con i colleghi miglioravano giorno dopo giorno. Nel mio progetto lavoravo con una ragazza Rumena, dovevamo organizzare attività sociali con i residenti della casa di accoglienza per senza tetto. Un esperienza meravigliosa che raccomando a tutti sia dal punto di vista professionale che umano. Concluso il progetto sono tornato in Italia e ho lavorato per 4 anni con Accademia Europea di Firenze come Tutor in accoglienza dei ragazzi europei vincitori di borse Leonardo da Vinci ed Erasmus e come organizzatore di attività culturali. Adesso vivo e lavoro a Londra da un anno, e mi sento cittadino europeo al 100%! In futuro chissà…

You may also like...